שאלות ותשובות

שאלות ותשובות

באלו תחומים שתיל מייעץ?

יועצי ויועצות שתיל מייעצים בשלשה תחומים עיקריים: 

  1. פיתוח ארגוני : ליווי תהליכים פנים ארגוניים (של ארגון או התארגנות) , כולל מבנה ארגוני, יחסי הנהלה צוות, חשיבה אסטרטגית, הכנת תכניות עבודה הערכת השפעה ועוד.
  2. פיתוח משאבים וניהול פינאנסי: ליווי ופיתוח התשתית הכלכלית של הארגון כולל הרחבת מקורות הגיוס.
  3. פיתוח יכולת ההשפעה : כולל פיתוח אסטרטגיות של שינוי מדיניות באמצעות לובי ותקשורת, ניהול מאבקים וקמפיינים, בניית שיתופי פעולה וקואליציות ושימוש בכלים של ניו מדיה. 

מה כולל הייעוץ?

ייעוץ הוא מפגש אחד או סדרה של מפגשים בין יועץ/ת לחברי הארגון או ההתארגנות, בו  בעבודה משותפת פועלים לקדם את המטרות שהוגדרו ואת הצרכים הארגוניים. לעיתים הייעוץ מתבצע סביב תוכן כלים ואסטרטגיות , ולעיתים הוא סביב תהליכים שיש צורך לקדם או לשנות.  כל  ייעוץ  מתחיל במפגש של הערכת צרכים, הכנת תוכנית ייעוץ וקביעת לוחות זמנים. הייעוץ מסתיים בהערכה של תרומת הייעוץ להשגת המשימה. יועצי ויועצות שתיל הם בבחינת "רוח גבית" אשר מסייעת בקידום המטרות אך הם לא יוכלו לעשות את העבודה במקומכם. הצלחת הייעוץ תלויה בין היתר גם במחויבות ובאחריות שלכם לתהליך ומטרות הייעוץ.

 

בשתיל ניתנים מספר סוגי  ייעוץ על פי הצורך, הזמינות והמשאבים:

  • ייעוץ חד פעמי* – מספר מוגבל של פגישות עד (3 פגישות) לרוב סביב מתן ידע או נושא מוגדר
  • ייעוץ קצר מועד – מתקיים כאשר מטרת ההתערבות דורשת תהליך ולא רק מתן ידע, אולם בטווח זמן מוגדר וקצר יחסית  ( עד 12 מפגשים.) 
  • ייעוץ קבוצתי- יעוץ משותף למספר פונים שונים סביב סוגיות דומות. ייעוץ זה ניתן כאשר אנו מוצאים שיש ערך בחשיבה והתייעצות קבוצתית.  משך הייעוץ ייקבע במפגש הערכת הצרכים.
  • ליווי אישי למנהלים/למובילים- מתקיים בעת בכניסה לתפקיד, בהכשרה לתפקיד או סביב סוגיה מוגדרת, . בכל מקרה לא יארך יותר מ 15 מפגשים.
  • ליווי תהליך שינוי- לרוב מדובר בתהליך מורכב המשלב מספר יועצים/ות מתחומי תוכן שונים. התהליך יתחיל באבחון צרכים והכנת תוכנית עבודה מפורטת. משך התהליך ייקבע בתום תהליך האבחון.

*במצבים אלו מפגשי הייעוץ יכול להתקיים פנים אל פנים, בסקייפ או בטלפון. 

בכל המקרים, בתום תהליך הייעוץ ייבחנו הצעדים הבאים כולל המשך במידת הצורך.    

איך אדע שתהליך הייעוץ מתאים לי?

יש מספר גורמים שמשפיעים על הייעוץ:

  1. הזמינות שלכם/ן לקבל אותו- לפעמים אנחנו מבינים שיש צורך בייעוץ אבל לא ממש פנויים לו בגלל מחסור בזמן, עומס, לחצים שונים או מסיבות אחרות.
  2. איכות העבודה עם היועץ או היועצת- ייעוץ בנוי במידה רבה על כימיה בין שני א/נשים, לפעמים, לשני הצדדים יש כוונות טובות אבל זה פשוט לא הולך...
  3. התקדמות הייעוץ אל מול התכנוןלא תמיד הכל נע בדיוק כמו שאנחנו רוצים, ומאחר ומדובר בתהליכים מורכבים, יש מקרים שבהם צריך לשנות את התוכניות. ועדיין, אם הפער בין התוכנית לתהליך בשטח גדול מדי, כדאי לעצור ולשאול שאלות. אם אתם מרגישים שהייעוץ לא עובד עבורכם/ן, קחו צעד אחורה, פתחו את הנושא עם היועץ/ת וחשבו יחד כיצד להמשיך. 

 

 

מי יכול/ה לקבל ייעוץ משתיל?

הייעוץ ניתן לארגונים, התארגנויות, יזמים חברתיים וגופים אחרים הפועלים לקידום דמוקרטיה, זכויות אדם ואזרח, צדק חברתי, שיווין וחברה משותפת במדינת ישראל.  ההחלטה על כניסה לתהליך יעוץ מתקבלת לאחר תהליך מיון ,שכולל לעיתים גם מפגש הכרות עם הפונים,  בו נלקחים בחשבון, צרכי הפונה, מטרות הפעילות  ומשאבי שתיל.  על מנת לקבוע את סוג הייעוץ וההיקפים הנדרשים. 

הפנייה לייעוץ מתבצעת דרך טופס הפנייה לסיוע באתר שתיל. כמו כן, ניתן לפנות במייל אל shaar@shatil.nif.org.il

 

 

מהו יעוץ בפיתוח ארגוני?

הצלחת הארגון או ההתארגנות מושפעת במידה רבה מהתנהלותו הפנימית ומהיכולת לרתום את הא/נשים לדרך, לתכנן את הפעולות וליצור קשרי גומלין עם הסביבה. ייעוץ בפיתוח הארגוני, במגוון של כלים ודרכי פעולה, יכול לסייע בהתמודדות עם אתגר זה. הנושאים בהם תוכלו לקבל יעוץ הם:

  • בנית אסטרטגיה, הכנת תוכנית עבודה, הגדרת מטרות ויעדים לשינוי
  • בניית מבנה ארגוני
  • בנית מערכי הערכה ומדידה
  • בניית שיתופי פעולה ושותפויות
  • התמודדות עם מצבי קונפליקט בתוך ומחוץ לארגון
  • עבודה עם קהילה
  • ניהול שימור ופיתוח ידע לקידום שינוי חברתי
  • טיפוח המשאב האנושי ן בארגון  ועבודה עם מתנדבים
  • ליווי בכניסה לתפקיד
  • היבטים משפטיים בהקמה וניהול של עמותה.

הייעוץ הארגוני תומך גם במהלכים הקשורים לגיוס משאבים וקידום הפעולה הארגונית

 

מהו ייעוץ לפיתוח יכולות השפעה?

יעוץ לפיתוח יכולת השפעה  מציע לארגונים והתארגנויות כלים ומיומנויות למינוף העבודה עם ומול המערכת הפוליטית ומסייע להכיר את הזירה ואת דרכי פעולתה באופן שמקדם את מטרותיכם/ן  וישפיע על השיח הציבורי והפוליטי.

התחומים בהם ניתן קבל ייעוץ הם:

  • בניית אסטרטגיה לשינוי מדיניות ולמאבקים ציבוריים
  • יעוץ תקשורת
  • יעוץ לובינג
  • מוניטורינג
  • יעוץ בבניית קמפיינים
  • יעוץ בשיווק חברתי
  • יעוץ במיצוב ומיתוג
  • יעוץ טכנולוגי ואינטרנט

 

מהו ייעוץ בפיתוח משאבים וניהול פיננסי?

משאבים אנושיים, כספיים וחומריים  הם הבסיס עליו נבנה כל ארגון או התארגנות ומתבססת האיתנות הארגונית  . הייעוץ בפתוח משאבים וניהול פיננסי בשתיל, מסייע בפיתוח תשתית לגיוס וניהול המשאבים. תשתית שמבוססת על גיוון של מקורות מימון, ייצור מקורות הכנסה עצמיים ופנייה אל קהילה וקהלי יעד יעודיים, וזאת תוך גישה תומכת ומעצימה.

או מאמינים שפיתוח וניהול המשאבים הוא משימה ארגונית כוללת, אשר מחייבת שותפות של כל חברי וחברות הארגון או ההתארגנות כולל חברי/ות הצוות, חברי/ות הועד והפעילים/ות ולכן בתהליכי ייעוץ בתחום זה נמליץ על שילוב של מספר חברים מתוך ההארגון/ההתארגנות..

הנושאים בהם תוכלו לקבל יעוץ  הם:

  • גיוון מקורות גיוס כולל קרנות, תורמים פרטיים, גיוס מהקהילה, מהממסד, מעסקים ופרויקטים מניבי הכנסה,
  • בנית מערך פיתוח המשאבים  כולל בניית תשתיות, שימוש ברשת, הכנת  חומרים שיווק חברתי, הצגה אפקטיבית בפני תורמים, כתיבה אפקטיבית.
  • בניית וניהול מערך הניהול הפיננסי כולל ניהול תקציב, קריאה וניתוח של דוחות כספיים, עבודה מול א/נשי מקצוע, ניהול תקין, מרכיבי מיסוי, שכר, תקורות, פיקוח ובקרה פיננסית.
  • בנוסף ניתן לקבל בתשלום שירותי מידענות לחיפוש מקורות מידע ייעודיים.

 

במציאות הפוליטית בישראל לבעלי הון, פוליטיקאים וקבוצות אינטרס יש השפעה רבה על תהליכי קבלת החלטות וקביעת מדיניות. זאת בעוד שקבוצות מיעוטים, ארגוני מחאה וארגוני שינוי חברתי כמעט ואינם מיוצגים במוקדי קבלת ההחלטות וקולם נשמע אך לעיתים רחוקות. כתוצאה מכך, השפעתם על המערכת הפוליטית מעטה ביותר.

אילו מודעות מתפרסמות? מי יכול לפרסם מודעות באתר?

שתיל הוא ארגון שמספק שירותי תמיכה וייעוץ לקידום שינוי חברתי. לוחות המודעות שבאתר מיועדים לשרת ארגונים, התארגנויות ופעילים לשינוי חברתי, ולקשר בין ארגונים והתארגנויות שמציעים תפקידים בתחומי הפעילות הרלוונטיים ובין אלו המעוניינים לעסוק ולפעול בהם.

באתר מתפרסמות מודעות עבודה (מודעות דרושים ומודעות בהם אנשים מציעים עצמם לעבודה) ומודעות כלליות.

השירות הוא בחינם ובכפוף לתנאי השימוש באתר.

איך מפרסמים מודעות?

ניתן לפרסם מודעות באתר ללא הרשמה. בחלק העליון של כל לוח נמצא כפתור "הוסף מודעה חדשה".

לפני שליחת מודעה, אנו ממליצים לכם לבקר בלוחות המודעות ולהתרשם מתכני המודעות המתפרסמות וניסוחן.

לאחר כתיבת המודעה ועריכתה המודעה נשלחת לצוות האתר שמחליט האם לפרסם אותה.

ארגונים שרוצים לפרסם מודעת דרושים מוזמנים לעשות זאת דרך דף ארגון שיאגד את כל המודעות, יחד עם האירועים והחדשות של הארגון. להרשמה כארגון, יש ללחץ על "הירשם" בחלק העליון השמאלי של האתר. ההרשמה לאתר מותנית באישור צוות האתר, כמו גם כל התכנים (אירועים, מודעות וחדשות) המפורסמים בו. 

גם פעילים מוזמנים להירשם לאתר על מנת לעקוב אחרי המודעות שהם מפרסמים, דרך אותו כפתור בחלק השמאלי העליון של האתר. 

איך אפשר לערוך מודעה לאחר פרסומה? איך אפשר למחוק מודעה?

לא ניתן לערוך מודעות לאחר פרסומן (כפי שמצויין באופן בולט בטופס עריכת המודעה).

למחיקת מודעה כארגון או פעיל רשום, יש להיכנס לאיזור האישי באתר (לאחר התחברות) ולמחוק את המודעה. 

למחיקת מודעה כמשתמש לא רשום יש לשלוח מייל אל: Support@shatil.nif.org.il עם הכותרת "מחיקת מודעה", ולציין במייל את כותרת המודעה והמייל אליו ביקשתם שיישלחו קורות החיים. המודעה תימחק תוך 3 ימים.

תוך כמה זמן המודעה תתפרסם?

אישור מודעות לפרסום מתבצע אחת ליום, בדרך כלל בשעות הצהריים, במשך שבוע העבודה (לא כולל חגים וחופשות). עקב העומסים על האתר, אנחנו מתחייבים לאשר מודעה תוך 3 ימי עבודה. במהלך חול המועד סוכות ופסח לא מאושרות מודעות. 

כמה זמן המודעה מופיעה באתר?

מודעות מופיעות באתר עד חודשיים מיום פרסומן, או עד שהמשתמש מבקש מצוות האתר להסירן. 

איפה מופיעות המודעות?

מודעות שיאושרו לפרסום יופיעו בלוחות המודעות באתר, לפי הקטגוריה בה לחץ המפרסם על כפתור "הוספת מודעה חדשה". ניתן לפרסם בלוח דרושים, מחפשים עבודה, מציעים דברים או מחפשים דברים. 

כיצד ניתן להסיר את המודעה לאחר פרסומה?

למחיקת מודעה כארגון או פעיל רשום, יש להיכנס לאיזור האישי באתר (לאחר התחברות) ולמחוק את המודעה. 

למחיקת מודעה כמשתמש לא רשום יש לשלוח מייל אל: Support@shatil.nif.org.il עם הכותרת "מחיקת מודעה", ולציין במייל את כותרת המודעה והמייל אליו ביקשתם שיישלחו קורות החיים. המודעה תימחק תוך 3 ימים.

שאלות אחרות?

יש לכם שאלות נוספות? פנו אלינו דרך עמוד "צור קשר" באתר