עב
arrow-svg
search-icon
איפוס

לעשות סדר במציאות משובשת על תכנון והערכה בקידום מדיניות

כתיבה והפקה: איתן גולדברג. הפרק על קמפיינים תקשורתיים נכתב על ידי שירי לנדמן.
לתכנן ולהעריך זה חשוב. על כך יש הסכמה עקרונית רחבה. השאלה היא, כיצד לעשות זאת בתנאים של אי ודאות? איך נדע שהצלחנו בקידום או בבלימה של מדיניות כזו או אחרת כאשר משתנים רבים הם מחוץ לשליטה שלנו? וכיצד נוכל להשתמש בכלים לתכנון אסטרטגי, ובגישות וכלים מעולם המחקר והערכה, כדי ללמוד, להשתפר ולקדם מדיניות בצורה אפקטיבית יותר?


שאלות אלה רלבנטיות במיוחד עבור ארגוני שינוי חברתי הפועלים במציאות הפוליטית ההפכפכה בישראל. שלוש מערכות הבחירות ב- 2020-2019 ממחישות זאת היטב. יתרה מזאת, פעולות לקידום דמוקרטיה, זכויות אדם, צדק חברתי וחופש דת נתקלות באתגרים נוספים: כוחות חזקים ושחקנים חדשים המקדמים אג‘נדות מנוגדות, קושי ביצירת קשרים מתמשכים עם מקבלי החלטות רלבנטיים ובהנעת ציבורים רחבים. אלה ועוד הופכים תהליכי תכנון והערכת השפעה על קידום או בלימת מדיניות למאתגרים אף יותר. 

חוברת זו באה בעקבות שני מדריכים של שתיל העוסקים, בהתאמה, בתכנון ובחשיבה אסטרטגית ובהערכה פנים ארגונית.
חשיבה אסטרטגית לקידום שינוי חברתי
איך הולך? מדריך להערכת תכניות ולמידה ארגונית בארגונים ללא כוונות רווח
שני המדריכים הללו מציעים מידע וידע רב ערך על יסודות התכנון וההערכה.