הפצת עלונים במחאה

חלוקת עלונים אולי נתפסת כדרך מעט מיושנת להפצת מידע, אבל היא יכולה להיות אפקטיבית אם היא מעוררת סקרנות ומשלבת את אלמנט…

חלוקת עלונים אולי נתפסת כדרך מעט מיושנת להפצת מידע, אבל היא יכולה להיות אפקטיבית אם היא מעוררת סקרנות ומשלבת את אלמנט ההפתעה. אספנו כמה דוגמאות מהנות ויצירתיות.

מקורות:
Distributing Dissenting Leaflets and Pamphlets
Advanced leafleting

אפשר להשתמש בעלונים לשיתוף מידע והעברת מסרים במיוחד בהפגנות והתקהלויות, השאלה איך לגרום לאנשים לקרוא?
ככה תעשו את זה מעניין:

  1. הזמנת את המלחמה הזו? בשנות ה-80, פעילים שהתנגדו להתערבות צבאית אמריקאית במרכז אמריקה התחפשו למלצרים ושאלו עוברי אורח: "הזמנתם את המלחמה הזו?" כשהם אמרו לא, הפעילים מסרו להם עלון המפרט את עלויות המלחמה ואמרו "טוב, שילמת על זה!"
  2. מסר תמציתי על גלידה בתקופת הבחירות בניו יורק, הוציאו בן אנד ג'ריס טעם חדש: “Bernie’s Yearning” המשקף את אי השוויון הכלכלי "ציפוי השוקולד מייצג את ההטבות הכלכליות הרבות שהוענקו ל-1% מאז סיום המיתון. מתחתיו, נמצאים כל השאר", נכתב על תווית האריזה, עם המלצה לערבב בין הטעמים.
  3. חלוקת עלונים לציבור שרגיל לכך לאחר שפורסמה פרשיית חיים ולדר יצאה קבוצת פעילים חברתיים חרדים לרחובות ופרסמה עלונים עם המסר: כולנו מאמינים לנפגעות ולנפגעים. 300,000 עלונים חולקו בריכוזים חרדיים במהלך יום שישי.
  4. לתפוס "טרמפ" על עיתוני החג: ישראל היום שאחרי לקראת פסח וברוח "עיתוני החג" הופץ עיתון עתידני מטעם מובילי המחאה, שמטרתו לשקף בצורה יומיומית מה הן ההשלכות והמשמעויות של המהפכה המשטרית

חזרה עמוד הראשי:

ללמוד ממאבקים שהצליחו

הפצה יצירתית של עלונים במחאה

לכל המאבקים

מאבקים נוספים