פרויקטים

נלחמים בגזענות במערכת הבריאות

בתי חולים בישראל הם מיקרו-קוסמוס שבו מטפלות ומטפלים מזהויות שונות עובדים שכם אל שכם במטרה להעניק רפואה איכותית, הוגנת ושוויונית לכלל המטופלות והמטופלים. לצד תמונה מעודדת זו, אנשי מקצועות הבריאות, בעיקר מקבוצות מיעוט, מתמודדים עם יחס פוגעני וגזעני כלפיהם מצד מטופלים, בני משפחותיהם ואחרים. מצב זה הוא חלק מתופעה רחבה יותר של אלימות כלפי מטפלות ומטפלים, שמשפיעה על אנשי הצוות הנדרשים להתמודד עם היחס הפוגעני ולהמשיך להעניק טיפול לאותו אדם שפוגע בהם, על עמיתיהם לצוות, על בית החולים ועל מערכת הבריאות כולה.

 

נוכח אתגרים אלה, חברו יחד שתיל ומרכז אקורד לפרויקט משותף שמטרתו להכשיר דרגי הנהלה ודרגים מקצועיים בבתי החולים להתמודד באופן מיטבי עם התופעה הפסולה הזו ולצמצם את הנזק הטמון בה.

 

במסגרת הפרויקט, פותחה סדנה מבוססת מציאות מדומה (Virtual Reality, VR) אשר תאפשר לחוות מגוון סיטואציות של גזענות גלויה או סמויה ובאמצעות עיבוד החוויה הרגשית, להכשיר את קהלי היעד להתמודדות מיטבית עם אינטראקציה שלילית עם מטופלים. הסדנה מלווה במחקר ניסיוני, שנועד לבחון את יעילותה בכלים אמפיריים.

 

מטרת הפרויקט להעניק לצוותים כלים להתמודדות עם תופעת הגזענות במוסדות הבריאות, כמופע של אלימות, באמצעות התנסות בטכנולוגיה חדשנית של מציאות מדומה.

חדשות אחרונות על הפרוייקט

6.11.2022

כתבות שאולי יעניינו אותך

תמונות של הפרוייקט משתיל סטוק

קופת חולים בנגב. צילום: יוסי זמיר

קופת חולים בנגב. צילום: יוסי זמיר

בית חולים איכילוב, צילום: יוסי זמיר

בית חולים איכילוב, צילום: יוסי זמיר