ארגונים חברתיים כמו ארגונים עסקיים או ציבוריים יוצרים מגוון של ממשקים עם ציבור בעלי העניין והקהילה שלהם. הם מפתחים עבורם שירותים, יוזמים ומקיימים אירועים: סדנאות, הכשרות ערבי הוקרה וכיו"ב, כותבים ומפיקים תוכן, מזמינים את הציבור לקחת חלק ולהיות מעורבים כמתנדבים, חברי ועד מנהל תורמים ועוד ועוד.
כאשר אנשים לוקחים חלק בפעילויות ניתן להניח שיצרנו ערך עבורם. אבל מה קורה כאשר האנשים אליהם פנינו נשארים אדישים או לא מעורבים באופן לו ציפינו. כלומר לא מגיעים לאירוע שיזמנו, לא לוקחים חלק בפעילות? ו"מצביעים ברגלים".
מתודולוגיית עיצוב השירות מאפשרת לנו לבחון את "חווית המסע" שעוברים קהלי היעד שלנו בממשק שלהם עם הארגון. נקודות המוצא לתהליך היא חשיבה על "המשתמש". כיצד בעל העניין אליו אנו פונים חווה ומרגיש את השרות / הפעילות שאנו מציעים .
"ירידה לשדה" התנסות, דיגום ושיתוף בעלי עניין הם מרכיבים מרכזיים בתהליך המאפשרים לנו לבחון תוך כדי תנועה ממקור ראשון את השרות או הפעילות שאנו מציעים או משפרים.