מניואל לפיתוח מוצר קהילתי

נכתב בעקבות הכשרה: מקהל לקהילה - שתיל והתארגנות המגזר ה-3 בנגב. גלית יחיא צפדיה, מריאה בן שייך

01.01.2018

ארגונים חברתיים כמו ארגונים עסקיים או ציבוריים יוצרים מגוון של ממשקים עם ציבור בעלי העניין והקהילה שלהם. הם מפתחים עבורם שירותים, יוזמים ומקיימים אירועים: סדנאות, הכשרות ערבי הוקרה וכיו"ב, כותבים ומפיקים תוכן, מזמינים את הציבור לקחת חלק ולהיות מעורבים כמתנדבים, חברי ועד מנהל תורמים ועוד ועוד.

כאשר אנשים לוקחים חלק בפעילויות ניתן להניח שיצרנו ערך עבורם. אבל מה קורה כאשר האנשים אליהם פנינו נשארים אדישים או לא מעורבים באופן לו ציפינו. כלומר לא מגיעים לאירוע שיזמנו, לא לוקחים חלק בפעילות? ו"מצביעים ברגלים".

מתודולוגיית עיצוב השירות מאפשרת לנו לבחון את "חווית המסע" שעוברים קהלי היעד שלנו בממשק שלהם עם הארגון. נקודות המוצא לתהליך היא חשיבה על "המשתמש". כיצד בעל העניין אליו אנו פונים חווה ומרגיש את השרות / הפעילות שאנו מציעים .

"ירידה לשדה" התנסות, דיגום ושיתוף בעלי עניין הם מרכיבים מרכזיים בתהליך המאפשרים לנו לבחון תוך כדי תנועה ממקור ראשון את השרות או הפעילות שאנו מציעים או משפרים.

להורדת המאמר

מאמרים בנושא קהילה

מדריך – גיוס משאבים מהקהילה

מומו מהדב יזום ועריכה מקצועית: נירית רוסלר, שתיל

מהי שאלה עוצמתית?

מאיה רימר, מומחית לאומנות המנהיגות ההשתתפותית

מחקר טרנדים, ניהול קהילות 2019 – הוכן עבור שתיל

אפרת יגור

קהיליזציה – מרחיבים את בסיס התמיכה (אינפוגרפיקה)

מדריך לראיון אמפטי במסגרת תהליך עיצוב השירות

מריאלה בן שייך, גלית יחיא צפדיה

איך לבנות ראיון אמפטי

מריאה בן שייך, גלית יחיא צפדיה

לכתוב לכולם.ן – המדריך לכתיבה שוויונית וניטרלית-מגדרית

דפנה אייזנרייך

בניית נרטיב משותף

מילנה יערי

האם אני ארגון קהילתי?

מילנה יערי

הארגון, הקהילה ומה שביניהם

מילנה יערי

מיפוי קהילתי

מילנה יערי

עקרונות וכלים לעבודה עם קהילה

מילנה יערי

עקרונות לגיוס פעילים

מילנה יערי

פירמידת המעורבות, שש רמות של שיתוף וחיבור אנשים

מילנה יערי

קהיליזציה – מילון מושגים קצר

מירנה קציר, מילנה יערי

מצגת – מה זה ערוץ תוכן משפיע?

המצגת הוצגה במסגרת קורס מייצרים ערך בתוכן. גלי בסודו, מירנה קציר

מצגת: הארגון הקהילה ומה שביניהם

הוצגה במסגרת קורס און ליין: ניהול קהילות בארגונים לשינוי חברתי, שתיל 2020