ניהול זה מקצוע לכל דבר, אבל בעולם החברתי קורה לא פעם שמנהלות ומנהלים מגיעים עם התשוקה להוביל שינוי לפני שהם מגבשים לעצמם את התפיסה הניהולית שלהם. לכן, בשתיל אנו מקדישים חלק ניכר מעבודת הייעוץ הארגוני לנושאים הקשורים למיומנויות ניהול ולגיבוש תפיסת המנהיגות.

 

כדי לסייע לכם להפוך למנהלות ומנהלים יותר טובים הייעוץ הארגוני מתמקד בשאלה מה זה אומר להיות מנהל.ת? מה הערכים שלי, מה מוביל אותי, מה הקווים האדומים שלי, ומהי תפיסת המנהיגות שלי. בנוסף, ניגע בשלושה היבטים נוספים של תפקיד המנהל.ת:

  1. מיומנויות ניהול וארגון – מניהול זמן ומשימות, דרך בנייה וניהול לפי תכנית עבודה, יצירת סדרי עדיפויות, אימוץ מנגנונים תומכים וכלה בזיהוי מגמות והתאמה של הארגון למציאות המשתנה.
  2. ניהול אנשים – מנהלים צריכים לגבש לעצמם תפיסה איך הם מנהלים את העובדים. איך מעודדים אותם להתפתחות ולמידה, נותנים מקום ליוזמה אישית, ואיך שומרים על מוטיבציה גבוהה ושביעות רצון.
  3. גיבוש והובלת צוות – איך בונים את הצוות, איך מובילים בגישה השתתפותית, איך פותרים קונפליקטים בתוך הקבוצה, ויוצרים חיבורים מפרים בין חבריה.

היבט נוסף בתפקיד הניהולי נוגע לאלמנטים ספציפיים שחלקם ייחודיים לעולם השינוי החברתי, בייעוץ ארגוני לעמותות אנחנו עסוקות בשאלות, כמו: איך בונים ומובילים שותפויות בזירה ומרחיבים את האימפקט; עבודה עם מתנדבים; יחסי מנהל/ת – ועד מנהל, ואתגרים של ניהול בקו – שני מנהלים יחד.

נושאי הייעוץ

קליטה של מנהל.ת חדש.ה זו תקופה מטלטלת גם לארגון וגם לבעל התפקיד. שני צירים עוזרים לך לעשות סדר בתהליך, האחד למידה והשני התמקמות. עבודת הייעוץ איתנו תסייע לך בכניסה מיטבית לתפקיד.

צוות העובדים הוא המשאב היקר בארגון, וצריך ללמוד איך לנהל אותו. מדובר על קבוצת אנשים בעלת מניעים, אינטרסים, צרכים ועוד. עלינו להיות מודעים לכל אלה, ולדעת לנתב אותם לטובת המשימה הארגונית. עבודת הייעוץ איתנו מסתמכת על חכמת הקבוצה, ונעשית יחד עם מנהל.ת הארגון והצוות הרלוונטי.

כמו בכל זוגיות, גם בניהול משותף נדרשת תחזוקה. הניהול-בקו מורכב משני אנשים שבאים בדרך כלל ממקומות שונים ומביאים כל אחד את הקול הייחודי שלו. הדבר מחייב דיאלוג מתמיד וגיבוש תפיסת פעולה שתקדם את הארגון. בשתיל פיתחנו מודל ייחודי שמתייחס לשונות ולמורכבויות של כל אחת ואחד, ושואף להגברת האפקטיביות הניהולית.

יחסי ועד מנהל – מנהל.ת יכולים להיות יחסים מורכבים. הוועד המנהל הוא חלק מהארגון מתוקף חוק העמותות, זהו הגוף שאמור לעצב ולקבוע את המדיניות, ולסייע למנהל.ת להוציא אותה לפועל. מכיוון שפעמים רבות אלו אנשים שלא מחוברים לעשייה היומיומית של הארגון, נסייע לכם לבנות מערכת יחסים בריאה, המבוססת על אמון והדדיות, שתתמוך במשימה שהארגון לקח על עצמו להוביל.

ארגונים עשויים להתמודד עם משברים מסוגים שונים. כאלה שבאים מבפנים וגם כאלה שהם תוצאה של מתקפה מבחוץ. כך או כך במקרים כאלה חשוב לעצור לרגע, ולבחון מה התגובה שנכונה לארגון באותו רגע.

פניות מסוג אלה מקבלות אצלנו עדיפות גבוהה כדי לסייע לכם לפעול באופן מיידי, ומתוך שיקול דעת.

החלטה להקים עמותה זוהי נקודת צומת, שבה מחליטים על מיסוד הארגון. אנחנו נסייע לכם להחליט אם נכון להתארגנות שלכם לקפוץ על העגלה הזאת. לצד המידע הפורמאלי הנמצא ברשת, נסייע לכם לערוך ברור ערכי סביב המשתמע מההחלטה, ונצייד אתכם במה שנראה לנו חשוב שתקחו בחשבון, בעת רישום עמותה חדשה.

אם בארגון שלכם עובדים יחד יהודים וערבים ואתם פועלים בשדה שקשור, ישירות או בעקיפין, לקונפליקט הלאומי, טבעי שיעלו מתחים וקונפליקטים, העלולים לפגוע בהשגת המטרה הארגונית. מטרת הייעוץ לטפל באי נחת שקיים, לבסס חוסן בשגרה, ולתת כלים לארגון להתמודד עם הקונפליקטים האלו.

שתיל מציע לארגונים ויוזמות יעוץ מקצועי

פנייה לייעוץ