חופש מחאה ושיטור הוגן

07.11.2022

חופש ההפגנה, הנגזר מחופש הביטוי, מהווה זכות יסוד במדינת ישראל. זוהי הדרך המרכזית שקיימת בידי האזרחים להביע את דעתם כלפי צעדים שהשלטון מקדם, וכל אחד מארגוני פורום חופש המחאה ממלא תפקיד אחר בהגנה וחיזוק זכות זו. חלקם בקשר עם פעילים לפני ותוך כדי מחאות, חלקם מגיעים לתחנות המשטרה לייצג משפטית פעילים שנעצרו, חלקם עוזרים לפעילים בהליכים מול מח"ש ועוד.

פורום חופש המחאה הוא קואליציית ארגוני שטח והגנה משפטית שפועלים ביחד ולחוד על מנת להגן על ולאפשר את חופש הביטוי והמחאה בישראל. הארגונים החברים בפורום הם האגודה לזכויות האזרח, עדאלה, פורום דו קיום בנגב, הקרן למגיני זכויות אדם והוועד הציבורי נגד עינויים. לכל ארגון יש נציגה קבועה בפורום שמשתתפת במפגשים שמתקיימים אחת לחודש.

מטרת הפורום היא לאפשר לכל מי שרוצה, מכל דת, גזע ומין, למחות ולהתבטא. הפורום מהווה פלטפורמה לשיתוף פעולה בין הארגונים המרכזיים בזירה שעוסקים בנושא על ידי תיאום, סנכרון ושיתוף ידע באופן שוטף. בנוסף, הפורום עוסק בהעברת ידע למפגינים, הקניית כלים, קיום הכשרות ועוד. ארגוני הפורום מעורבים בכל מחאה שמתקיימת בישראל ונותנים מענה יומיומי לצרכים של פעילים.

שתיל מרכזים את הפורום, מקדמים הכשרות משותפות ופועלים לחיזוק שיתוף הפעולה והסולידריות בין הארגונים.

ריכוז לינקים ומידע שימושי לכל מפגין/ה לפני שיוצא/ת מהבית:

הקו החם של הקרן למגיני זכויות אדם – לתיאום עו"ד לפני ההפגנה, העברת מידע על עצורים/ות וסיוע משפטי במידה ונעצרת: 050-4479993

הקו החם של האגודה לזכויות האזרח -לשאלות לפני ההפגנה והעברת מידע על עצורים/ות- 052-8606023

מה לעשות אם נעצרתי? האם מותר למשטרה לפנות אותי? כל מה שחשוב לפני שיוצאים להפגין, באתר של פרויקט דוקורייטס, של האגודה לזכויות האזרח.

נתקלתם/ן באירוע חריג? כל המידע על איך לתעד הפגנות כאן

נתקלתם/ן באלימות משטרתית? רוצים להתלונן על השוטר? פנו לוועד הציבורי נגד עינויים בישראל לייעוץ ובדיקת האפשרות לייצוג משפטי.

באוטובוס בדרך להפגנה? תנו מבט על הזכותונים למפגינים/ות שהכינה האגודה לזכויות האזרח, שננו ויישמו.

تواصلوا مع مركز عدالة فور تعرضكم للاعتقال لتوفير محام متطوع لمنحكم استشارة قانونية خلال اجراءات التحقيق والاعتقال  على رقم 0547597036 (ماريا).