מחאות בנושא חלב

שבועות בפתח ומחירי החלב שעלו לאחרונה הם סיבה טוב להסתכל על כמה מחאות בנושא חלב: מחאת הקוטג': מרד צרכנים – החרם…

שבועות בפתח ומחירי החלב שעלו לאחרונה הם סיבה טוב להסתכל על כמה מחאות בנושא חלב:

מחאת הקוטג': מרד צרכנים – החרם על הקוטג' צבר תאוצה גם בזכות כוחה של המחאה החברתית נגד יוקר המחיה נחשב למרד צרכנים מוצלח, שהביא לירידה משמעותית במכירות, ובעקבותיו להוזלת המוצר שמחירו נשאר די קבוע במשך תקופה ארוכה.
מחאת המילקי: מחאה ברשת שהשוותה בין מחירי מוצרים בארץ לחו"ל – נקראה גם 'מחאת ברלין', החלה לאחר שמספר אנשים שחיים בברלין העלו לרשתות צילומים של חשבוניות הקניה של מילקי בברלין, שהוא זול משמעותית מהמחיר בארץ. היא אמנם לא הובילה למרד צרכנים אבל כן תרמה לתודעה הציבורית של יוקר המחיה בישראל.
מחאת "הפנתרים השחורים" מ"רובין הוד" ועד "מסר על קרטון" – בשנת 72', במחאה על הפערים החברתיים, הגיעו הפנתרים השחורים באישון לילה לשכונת רחביה בירושלים, גנבו את ארגזי החלב וחילקו אותם בשכונת האזבסטונים. בפעולה בהשראת הפנתרים, הגיעו בתחילת החודש פעילים חברתיים לחנויות מכולת בעיר והדביקו על בקבוקי החלב כרזות הקוראות לשוויון ודמוקרטיה.
חמישים שנה אחרי ״מבצע החלב״ של הפנתרים השחורים בירושלים – פעילות ופעילים המכנים עצמם ׳פנתרים 23׳, הדביקו על קרטוני חלב בעשרות מכולות וסופרים מדבקות עם מסקר אקטואלי: ״כשאין דמוקרטיה, אין שוויון וחלב על הזמן״, ו-״החלב היקר בישראל כי הממשלה עסוקה בהפיכה״.
סרטון פרסומת להעלאת מודעות – חוות החופש פועלת מידי שנה להורדת הביקושים למוצרי חלב במהלך שבועות, באמצעות פרסומות בועטות באירועי שיא עם רייטינג גבוה ובמימון הציבור.

לכל המאבקים

מאבקים נוספים