המרכז לעידוד עסקים של הסוכנות היהודית

מידע על הקרן

המרכז לעידוד עסקים של הסוכנות היהודית, במסגרת יחידת השותפויות, מפעיל קרנות לעידוד עסקים להן תורמות קהילות יהודיות ברחבי העולם ומעודדות צמיחה כלכלית בישראל מאז שנת 2001. הקרנות הוקמו במטרה לעזור ליזמים ולבעלי עסקים בפריפריה הגיאוגרפית והחברתית להגשים את חלומם לפתוח או להרחיב את עסקיהם באמצעות סיוע במתן הלוואות בתנאים אטרקטיביים במיוחד בסכומים של עד 400,000 ₪. הסיוע מתאפשר הודות לערבות חלקית של הסוכנות היהודית להלוואה מול הבנק המלווה, כתמיכה בעסקים שמתקשים לקבל הלוואה או להעמיד את הביטחונות הנחוצים. הסכמי הסוכנות היהודית עם הבנק מאפשרים למנף את תרומות הקהילות, באופן שעל כל דולר שנתרם ניתן לקבל הלוואות בסכום של 7 דולרים (כלומר סכום ההלוואה גדול פי 7 מסכום התרומה!)

מידע נוסף

בראש ובראשונה מאפשר הסיוע ליזמים/בעלי עסקים להגשים את חלומם בדמות הקמת עסק חדש או הרחבה ופיתוח של עסק קיים. במקביל, מקדמת פעילות זו מספר רב של מטרות משנה, הכוללות: ◾קידום וחיזוק החברה הישראלית בדגש על אוכלוסיות צעירות בנגב, בגליל ובירושלים ◾צמצום פערים כלכליים-חברתיים בישראל ◾יצירת מקומות עבודה וצמצום אבטלה ◾הנעת צמיחה כלכלית במשק ◾שדרוג טכנולוגי ותפעולי של עסקים קיימים והרחבת נפח פעילותם ◾קידום רווחתם ואיכות חייהם של תושבי הפריפריה ◾סיוע חירום לעסקים בתקופות מצוקה (ביטחונית וכו')

סוגי המענקים

הלואה

דוגמאות לפרויקטים נתמכים

עד כה ניתנו הלוואות בסכום כולל של קרוב ל-325 מיליון ₪. מאז הקמתן ועד סוף שנת 2018 סייעה הסוכנות היהודית לכ-1,900 עסקים, ביניהם 6 מבשלות בוטיק ברחבי הארץ ואת הסניף הראשון של רשת מסעדות "פסטה בסטה" שחנכה לאחרונה את הסניף השמיני. הקמת עסקים דוגמת אלו הניבה כ-9,500 מקומות עבודה חדשים במשק הישראלי נכון, לסוף שנת 2018.

תחומי פעילות והשקעה

בריאות

חינוך ומדע

רווחה

תרבות ופנאי

מיקוד גיאוגרפי

כל הארץ

מידע להגשת מענקים

אופן הגשת הבקשה

טופס מקוון לבקשת הלוואה https://www.jewishagency.org/he/loan-funds/program/9836

סכום התרומה

קטן מ-50,000$

 

פרטי קשר

שם איש/אשת קשר

יבגני ברזין

תפקיד איש/אשת קשר

מנהל הקרן

טלפון

04-9088224

 

אתר אינטרנט

מצאת מידע חסר או לא נכון? מוזמן/ת לדווח

שתיל עושה כל מאמץ לאמת את המידע שמובא במאגר הקרנות. אם לא מתקבל מידע מהקרן הוא נלקח מתוך אתר האינטרנט שלה והוא באחריותה הבלעדית. מזמינים אתכם.ן להצטרף אלינו למאמץ. אם נתקלתם.ן במידע לא מעודכן, אנא שתפו אותנו כדי שנוכל לתקן במאגר

אני רוצה לדווח

שתיל מציע לארגונים ויוזמות יעוץ מקצועי

פנייה לייעוץ