קרן פרידריך נאומן לקיום החרויות Friedrich Naumann Foundation for Liberty

מידע על הקרן

חיזוק כוחות ליברלים בישראל ובשטחי הרשות הפלסטינית והפצת תפיסות פוליטיות ליברליות השתתפות בהקמה ובחיזוק הדמוקרטיה, שלטון החוק וכלכלת השוק ושל תרבויות פוליטיות דמוקרטיות פיתוח וקידום הפלורליזם החברתי ע”י חיזוק החברה האזרחית ומוסדותיה קידום היכולת והנכונות לדיאלוג פנים-חברתי ואזורי עידוד שיתוף הפעולה בין גרמניה ואירופה לבין ישראל מצד אחד ובין הרשות הפלסטינית לגרמניה מצד שני קידום ההבנה הגרמנית-יהודית

מידע נוסף

חינוך פוליטי ודיאלוג פוליטי, דמוקרטיה, זכויות אדם ואזרח, שיתוף פעולה בין ישראל לבין גרמניה, מחקר, חינוך, דו קיום, שלום. הפרויקטים כוללים פרויקטי דיאלוג ישראלים – פלשתינים, טורקיים-ישראליים וגרמנים-ישראליים חוצי גבולות. נושאי המיקוד בישראל: היחסים בין דת ומדינה, זכויות אזרח וזכויות מיעוטים, דיאלוג חוצה גבולות כדי להשיג יציבות פוליטית באזור ועל ידי כך לסייע ליצור את התנאים הדרושים לשמירה על מבנה דמוקרטי, ועל ערכים דמוקרטיים – ליברליים.

סוגי המענקים

מענק

דוגמאות לפרויקטים נתמכים

פרויקט משותף עם מכון ירושלים לחקר ישראל – "השכונות הערביות במזרח ירושלים". המטרה הכוללת של הפרויקט היא לגבש את הפרופיל החברתי והתשתיתי של השכונות, בהתבסס על משתנים מגוונים מחיי היום-יום – אוכלוסייה, חברה, מוסדות, כלכלה ושירותים לאזרח. בנוסף, המארגנים שואפים להעלות את המודעות לקיומם של הממצאים הללו בקרב מקבלי ההחלטות בממשלה ובקרב הציבור הרחב. זאת מתוך השאיפה לקיים דיון עם השחקנים הרלוונטיים בשטח ולבסוף למצוא פתרונות אפשריים לבעיות הקיימות. פרויקט משותף עם הפורום להסכמה אזרחית, בנושא 'אדמה וקרקע'. הפרויקט מאפשר יצירת בסיס לעבודה משותפת של מומחים יהודים וערבים מתחומים דיסציפלינאריים שונים (אקדמיה, ארגוני חברה אזרחית ונציגי קבוצות דתיות).

תחומי פעילות והשקעה

בריאות

חינוך ומדע

רווחה

תרבות ופנאי

מידע להגשת מענקים

מלגות לסטודנטים ישראליים שבכוונתם להמשיך את לימודיהם בגרמנית באוניברסיטה בגרמניה בלבד – אין מלגות ללימודים בישראל! עוד דגשים מופיעים באתר. 3 תחומים עיקריים: דת ומדינה, דו שיח בין ערבים ויהודים בישראל, דיאלוג עם הפלסטינאים מעבר לקו הירוק. מעוניינים דיאלוג עם קבוצות שמייצגות ערכים ומדיניות ליברליים.

 

אופן הגשת הבקשה

במייל, בטלפון. הצעת פרוייקט ספציפי באנגלית כולל פירוט תקציב.

סכום התרומה

קטן מ-50,000$

תהליך קבלת המענק

אין.

הערות

משתנה, נע בין 2000 יורו- 15000 יורו.

פרטי קשר

שם איש/אשת קשר

אנה כהן- קוהלר

תפקיד איש/אשת קשר

מנהלת

דוא״ל

anne.cohen-koehler@freiheit.org

טלפון

02-532-60-80/1/2/3

מספר פקס

02-532-60-84

כתובת

ת.ד. 18133 ירושלים 91180

 

אתר אינטרנט

מצאת מידע חסר או לא נכון? מוזמן/ת לדווח

שתיל עושה כל מאמץ לאמת את המידע שמובא במאגר הקרנות. אם לא מתקבל מידע מהקרן הוא נלקח מתוך אתר האינטרנט שלה והוא באחריותה הבלעדית. מזמינים אתכם.ן להצטרף אלינו למאמץ. אם נתקלתם.ן במידע לא מעודכן, אנא שתפו אותנו כדי שנוכל לתקן במאגר

אני רוצה לדווח

שתיל מציע לארגונים ויוזמות יעוץ מקצועי

פנייה לייעוץ