מאגר האירגונים

המרכז לשינוי מדיניות בשתיל – הקרן החדשה לישראל שמח להגיש לכן/ם את מאגר ארגוני החברה האזרחית הפועלים לקידום סוגיות אזרחיות וחברתיות למען דמוקרטיה, זכויות אדם, שוויון וצדק חברתי בישראל. הארגונים מופיעים לפי תחומי פעילות ולפי סדר א-ב.

עדאלה

עדאלה

השגת זכויות אישיות וקולקטיביות למיעוט הערבי הפלסטיני בישראל

סיוע משפטי | סינגור

מאז היווסדו ב-1996, הארגון עוסק בהגנה על זכויות האדם של הפלסטינים הערבים אזרחי ישראל ועל זכויותיהם של הפלסטינים בשטחים הכבושים.
עדאלה פועל להשגת זכויות אישיות וקולקטיביות למיעוט הערבי הפלסטיני בישראל בתחומים הבאים: זכויות בקרקע ובתכנון; זכויות פוליטיות ואזרחיות; זכויות כלכליות, חברתיות ותרבותיות; וזכויות אסירים. הארגון גם מגן על זכויות האדם של הפלסטינים החיים תחת הכיבוש, בהתבסס על המשפט הבינלאומי ההומניטרי והמשפט הבינלאומי לזכויות אדם.
כתובת אי-מייל:adalah@adalah.org
יוזמות אברהם

יוזמות קרן אברהם

קידום מדיניות שוויונית לאזרחי ישראל הערבים ולחיים משותפים ליהודים וערבים, באמצעות ביצוע מיזמי שטח נרחבים שמטרתם להדגים מדיניות ציבורית רצוייה.

אקטיביזם | יזמות

עמותת 'יוזמות אברהם'  היא ארגון יהודי-ערבי לשינוי חברתי ולקידום שילוב ושוויון בין יהודים וערבים בישראל, למען חברה משגשגת, בטוחה וצודקת. הארגון פועל לממש את הבטחת מגילת העצמאות ל"שוויון זכויות חברתי ומדיני גמור לכל אזרחיה, בלי הבדל דת, גזע ומין" ולהשתית "אזרחות מלאה ושווה" ליהודים ולערבים במדינה שהיא ביתו הלאומי של העם היהודי וביתם של אזרחיה הערבים, וזאת לצד מדינה פלסטינית שתתקיים בשלום לצד מדינת ישראל.

אי-מייל: info@abrahaminitiatives.org.il

עמוד הפייסבוק

מרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי

ייצוג האינטרסים והצרכים של האוכלוסייה הערבית-פלסטינית בישראל בתחומי התכנון, הקרקע, הדיור, הצמיחה והפיתוח.

סינגור | שינוי וקידום מדיניות | תכנון ובניה

מרכז הערבי לתכנון אלטרנטיבי (מעל"א), הינו ארגון לא ממשלתי ללא מטרות רווח, הפועל בישראל.
הארגון נוסד ונרשם כעמותה בתחילת שנת 2000. הקמת המרכז קיבלה את ברכת הוועד הארצי של ראשי הרשויות המקומיות הערביות, וועדת המעקב העליונה לענייני האוכלוסייה הערבית וגורמים ציבוריים ופוליטיים, המייצגים את הציבור הערבי בישראל.
מעל"א הציב לעצמו, כמטרה עיקרית, את ייצוג האינטרסים והצרכים האמיתיים של האוכלוסייה הערבית-פלסטינית בישראל בתחומי התכנון, הקרקע, הדיור, הצמיחה והפיתוח. בתחילת שנת 2004, הכיר משרד הפנים במעל"א כגוף ציבורי עפ"י סעיף 100 לחוק התכנון והבניה 1965.
כתובת אי-מייל:acap@ac-ap.org

רופאים לזכויות אדם

ארגון לשינוי חברתי הנאבק לקיום זכויות אדם ובתוכן מימוש מלא ושוויוני של הזכות לבריאות לכל בני האדם החיים תחת שליטת מדינת ישראל.

אקטיביזם | חינוך | סיוע | סינגור | תקשורת

רופאים לזכויות אדם מאמינים שאפשר וצריך לפעול למען הקהילות השונות – בבתי החולים, במחסומים, בבתי הכלא, במפעלים ובגינות הציבוריות – אזרחים, חסרי מעמד אזרחי, פלסטינים, מהגרים ופליטים – כולם זקוקים לשיוויון, צדק, חירות ובריאות.

מול מטופלים המפקידים את בריאותם וחייהם בידי המערכות המטפלות, מתוך אמונה בכנותן של המילים "אשמור אותם מכל רע ועוולה", יש והקהילה הרפואית שותפה – פסיבית או אקטיבית – בפרקטיקות דכאניות הפוגעות בשיוויון ובבריאות, ומסכנות את בני האדם החיים כאן. לפיכך, חיוני שבכל מעשה ידינו נסרב להיות פקידים צייתנים במדיניות המגבירה אי שיוויון ואלימות מבנית, ונפעל לבסס אלטרנטיבה שאינה נשענת על שנאה או מדרוג הזכויות, אלא על שיוויון אמיתי וסולידריות.

אוכלוסיות יעד:
חסרי מעמד – מבקשי מקלט ופליטים | כלואים | פלסטינים בשטחים הכבושים | סגירת פערי בריאות בין המרכז לפריפריה.
דרך פעולה:
פעילות ציבורית, חינוך, פעילות משפטית ואדבוקסי בישראל ובינלאומי.
הפעלת שתי מרפאות:
1 .ביפו לחסרי מעמד ללא ביטוח רפואי
2 .מרפאה ניידת בגדה המערבית ובעזה. בארגון פועלים צוותי רפואה ורווחה, מתנדבים, וצוות מקצועי לא רפואי. המשלבים עשייה רפואית וסנגורית כנגד הפרות זכויות אדם

כתובת אי-מייל:assaf@phr.org.il

עמוד הפייסבוק

חוש"ן

ארגון החינוך וההסברה של הקהילה הגאה בישראל

חינוך

מזה 18 שנים שארגון חוש״ן מקדם סובלנות ופתיחות כלפי קהילת הלהט״ב ברחבי מדינת ישראל. חוש״ן, זוכה פרס נשיא המדינה להתנדבות לשנת 2021 ואחד מארגוני הקהילה הגדולים והמובילים בארץ, פועל מדי יום בשלל מוקדים ומול קהלי יעד מגוונים לעידוד קבלה של למגוון הקשת הלהט״בית ובתהליך עמוק איטי ממגר להט״בופוביה ומייצר שינוי חברתי עבור קהילת הלהט״ב הלכה למעשה.

פועלו העיקרי של הארגון הוא העברת סדנאות והרצאות, בשלל מסגרות במדינת ישראל: במערכת החינוך, לתלמידים מכיתה ז׳ ולצוותי חינוך מגיל הגן ועד התיכון; במערכת הביטחון- צה״ל, מג״ב ומשטרת ישראל; במגזר העסקי ועוד. מטרתן של הסדנאות היא לאפשר היכרות אישית עם קהילת הלהט״ב וקבלת כלים פרקיטיים ליצירת סביבה מכילה ובטוחה בעבורם.

כתובת אי-מייל: digital@hoshen.org

עמוד הפייסבוק

זולת

מכון חשיבה אקטיביסטי לקידום מדיניות בנושא שוויון וזכויות אדם: נגד גזענות, למען שלטון החוק, לקידום הסדר מדיני, חופש מדת ולקידום שוויון חברתי-כלכלי

מוניטורינג | מחקר | תקשורת

זולת מציע חזון אסטרטגי מקיף לעשור הבא, כזה שמציב את זכויות האדם והשוויון בחזית ובמרכז, כזה שיאפשר לפעול להשלמת חוקה שוויונית ופלורליסטית, שהמעמד שלה יציב ומשוריין, שמעגנת את זכויות היסוד של תושביה. לצורך כך אנחנו מבקשים לרתום את מקבלי ההחלטות בישראל ומעצבי דעת קהל.

כתובת אי-מייל:info@zulat.org.il

עמוד הפייסבוק

המוקד לפליטים ומהגרים

הגנה על וקידום זכויות האדם של מהגרי עבודה ופליטים ומניעת סחר בבני אדם בישראל

מחקר | סיוע | סינגור

המוקד לפליטים ולמהגרים – עמותה א-מפלגתית אשר שמה לה למטרה להגן ולקדם את זכויות האדם של מהגרי עבודה ופליטים ולמנוע סחר בבני אדם בישראל.

אנו מחויבים למיגור הניצול של מהגרים, להבטחת יחס מכבד והוגן כלפיהם ולגיבוש מדיניות ממשלתית שתבטיח זאת.

העמותה פועלת באמצעות מתן מידע, ייעוץ וייצוג משפטי למהגרים; חינוך והסברה לציבור הישראלי; וכן חקיקה וקידום מדיניות ציבורית.

כתובת אי-מייל: info@hotline.org.il

עמוד הפייסבוק

במקום – מתכננים למען זכויות בתכנון

לחזק את הקשר בין מערכות התכנון לזכויות האדם

אקטיביזם | מחקר | סיוע

העמותה פועלת בכלים מחקריים ומקצועיים כדי לקדם שוויון זכויות וצדק חברתי בתחומי התכנון, הפיתוח והקצאת משאבי קרקע, ומסייעת לקהילות המצויות בנחיתות מקצועית, כלכלית או אזרחית בכל הנוגע למימוש זכויותיהן בשדה התכנון.
’במקום‘ פעילה בכל רחבי הארץ ומייצגת בעמדתה אינטרס ציבורי למען שקיפות בהליכי התכנון והקצאת משאבים הוגנת ושוויונית בתחומי התכנון והפיתוח.

כתובת אי-מייל: bimkom@bimkom.org

עמוד הפייסבוק

 

 

בזכות

קידום זכויות של אנשים עם כל סוגי המוגבלויות, בכל תחומי החיים

חינוך | סיוע | סינגור

ארגון בזכות, המרכז לזכויות אדם של אנשים עם מוגבלויות, מקדם מאז הקמתו ב-1992 את השוויון והשילוב של אנשים עם מוגבלויות בחברה הישראלית בכל תחומי החיים. בזכות הוא הארגון הוותיק והמוביל בתחומו בארץ.
אנו משתמשים במגוון כלים, ובהם סיוע ממוקד ופרטני, ללא עלות, לכ-2,000 פונים בשנה; העברת סדנאות והכשרות לאנשים עם מוגבלות, בני משפחה ואנשי מקצוע; פיתוח מודלים חדשניים, המלווים במחקר; שותפות בקואליציות של ארגונים ובוועדות של מקבלי החלטות; פעילות משפטית נרחבת ומגוונת, שכוללת בין היתר יוזמות חקיקה, הגשת עתירות תקדימיות וניטור מדיניות.
קידמנו למעלה מ-20 חוקים המהווים את ליבת החקיקה בתחום של זכויות של אנשים עם מוגבלויות. ניהלנו יותר מ-100 הליכים משפטיים שהובילו להכרה בזכויות של אנשים עם מוגבלות. בין הישגינו – חקיקתו של חוק שוויון זכויות לאנשים עם מוגבלות וחוק שילוב ילדים עם צרכים מיוחדים בבתי ספר רגילים.
טלפון: 02-6521308
כתובת אי-מייל: mail@bizchut.org.il

איגי

תמיכה בבני.ות נוער שמתמודדים ומתמודדות עם זהות מינית ומגדרית שונה

חינוך | קהילה | תמיכה והעצמה

במציאות של החברה הישראלית כיום- הקהילה הגאה הבוגרת מתרכזת ברובה בעיר תל אביב וסביבתה. בטח בסביבה של בני נוער בישראל – אנו רואים פחות ופחות דמויות בוגרות משמעותיות להט"ביות בחייהם. מצב זה מסביר את הבחירה של רב בני הנוער בישראל כיום "להישאר בארון" ולהסתיר את זהותם המינית או/ו המגדרית גם ממשפחותיהם והקרובים להם ביותר. איגי שמה לעצמה כיעד להיות מרחב חברתי משמעותי עבור כל נער ונערה מהקהילה הגאה בישראל, ולייצר עבורם מרחב חברתי משמעותי לגדול ולצמוח בו. בארגון כ-400 מתנדבים ומתנדבות ומעל ל-4,000 חניכים וחניכות הנוכחים בפעילות השוטפת לאורך השנה. איגי שם לעצמו כמטרה לפעול למען העצמה של בני נוער וצעירים להט"בים במטרה לייצר עבורם מקום חברתי משמעותי. הארגון פועל למען חינוך ושינוי חברתי עבור נוער להט"בי והטרו-סקסואלי כאחד ופועל למיגור תופעות אלימות, גזענות וגילויי הומופוביה לשם יצירת חברה צודקת, שוויונית ודמוקרטית.

כתובת אי-מייל:office@igy.org.il

האגודה לזכויות האזרח

ארגון הנאבק על כל הקשת של זכויות האדם בישראל

חינוך | מחקר | סיוע | סינגור | שינוי וקידום מדיניות | תקשורת

האגודה לזכויות האזרח הוקמה בשנת 1972, והיא ארגון זכויות האדם הגדול, הוותיק והמוביל בישראל. האגודה היא ארגון זכויות האדם היחיד העוסק בכל קשת זכויות האדם: מחופש הביטוי ועד הזכות לדיור, מהגנה על זכויות האדם בשטחים הכבושים ועד להגנה על הפרטיות באינטרנט. כל זאת כדי שנוכל לדבר, לחשוב ולחיות במדינה ששומרת על הזכויות של כולנו, ובחברה שוויונית וצודקת. אנחנו מחויבים להגנה על זכויות האדם ולקידומן, בכל מקום שבו האחריות לפגיעה בזכויות היא של הרשויות הישראליות.

האגודה פועלת למען החברה בישראל וכחלק ממנה, כדי להגן ולקדם את הזכויות של כולן וכולם, ללא קשר ותנאי למעמדם בישראל: אזרחים, תושבים, פליטים ומבקשי מקלט, מהגרי עבודה, תושבי ירושלים המזרחית ותושבי השטחים הכבושים; נשים וגברים, דתיים וחילונים, יהודים ופלסטינים, בעלי דעות פוליטיות מהימין ומן השמאל.

כתובת אי-מייל: mail@acri.org.il

עמוד הפייסבוק

הוועד הציבורי נגד עינויים

מיגור תרבות העינויים בישראל ולמיגורה של החסינות המוחלטת המוענקת למענים

חינוך | סינגור | שטח

הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל הוא ארגון זכויות אדם, אשר מאז 1990 פועל למען מיגור העינויים בישראל. אנחנו מגינים על מי שנפגעו בחקירות, בהפגנות, בעת מעצר, בבתי הסוהר ועוד; ומייצגים ישראלים, פלסטינים, פליטים ומהגרים שספגו עינויים, יחס בלתי אנושי ואכזרי או משפיל מידי הרשויות הישראליות –שב”כ, משטרת ישראל, צה”ל ועוד.

אנשי הוועד הציבורי נגד עינויים בישראל מאמינים כי עינויים והתעללות מכל סוג, ובכל מצב, אינם עולים בקנה אחד עם ערכי המוסר, הדמוקרטיה ושלטון החוק. אנו שואפים לישראל חופשית מאלימות ממסדית, בה א/נשים אשר גופם ונפשם נפגעו זוכים להכרה ולצדק.

כתובת אי-מייל: pcati@stoptorture.org.il

עמוד הפייסבוק

המוקד להגנת הפרט

ארגון זכויות אדם המסייע לפלסטינים תושבי השטחים הכבושים שזכויותיהם הופרו על-ידי ישראל

מחקר | סיוע | סינגור

המוקד להגנת הפרט מיסודה של ד"ר לוטה זלצברגר הוא ארגון זכויות אדם שהוקם במטרה לסייע לפלסטינים הנמצאים תחת הכיבוש הישראלי, הפוגע פגיעה קשה ומתמשכת בזכויותיהם. המוקד פועל לאכיפת הסטנדרטים והערכים המעוגנים במשפט ההומניטארי הבינלאומי ובמשפט זכויות האדם הבינלאומי..

המוקד הוקם בשנת 1988 על רקע אירועי האינתיפאדה הראשונה. בעת הקמתו נועד הארגון לטפל בפלסטינים שנפגעו מ"מדיניות העצמות השבורות"; ונקרא אז "המוקד לתלונות נפגעי אלימות". משהחלו פלסטינים תושבי השטחים הכבושים – ירושלים המזרחית, הגדה המערבית ורצועת עזה – לפנות למוקד בבעיות נוספות, החל הארגון לטפל בתחומים נוספים של הפרת זכויות אדם: זכויות כלואים; מעמד בירושלים המזרחית ובשטחים; הגבלות על חופש התנועה; אלימות כוחות הביטחון ומתנחלים כלפי פלסטינים; הריסות בתים עונשיות ועוד.

אי-מייל: mail@hamoked.org.il

עמוד הפייסבוק

בת קול

בת-קול, ארגון לסביות דתיות, הוקם בידי נשים שאינן מוותרות על זהותן הדתית, וגם לא על זכותן לממש את חייהן כלסביות‬

קהילה

בת-קול היא עמותה שמהווה בית וקהילה תומכת לנשים דתיות על הקשת המגדרית – לסביות, ביסיות, טרנסיות וקוויריות.

בנוסף, הארגון עוסק בחינוך לסובלנות ולקבלת האחר בחברה הדתית ומחוצה לה.

כתובת אי-מייל: info@bat-kol.org

עמוד הפייסבוק