למה כדאי להשקיע בעבודת ארגון קהילה?

"על מנת להציל את הדמוקרטיה, השקיעו בעבודת ארגון קהילה" כך טוען החוקר לורן מק'ארתור, ומוסיף: "הדמוקרטיה האמריקאית נמצאת במשבר. האמון בממשלה…

"על מנת להציל את הדמוקרטיה, השקיעו בעבודת ארגון קהילה"

כך טוען החוקר לורן מק'ארתור, ומוסיף:

"הדמוקרטיה האמריקאית נמצאת במשבר. האמון בממשלה צונח, ומספר מבהיל של אמריקאים צעירים בעיקר, כבר לא מאמין שדמוקרטיה היא צורת שלטון עדיפה. קיצוניות ואלימות פוליטית נמצאות בעלייה".

"בניית קהילה נותנת מענה לשבטיות ומפחיתה את הבידוד החברתי, שמזין את הקיצוניות הפוליטית. הקהילה מפיחה רוח חיים בתרבות הדמוקרטית ברמת השטח. התארגנות קהילתית מלמדת אנשים מיומנויות דמוקרטיות: איך להקשיב לאנשים שונים עם נקודות מבט שונות, איך לגבש הסכמות, איך להבין מי הם בעלי הכוח במוסדות הפוליטיים והכלכליים שלנו וכיצד לפעול מולם. עבודת ארגון נכונה מחזירה לאנשים את האמונה ביכולת שלהם להשפיע על מוסדות ולתקן אותם".

 

מחקר סוציולוגי מראה:

  1. השקעה פילנתרופית ב"מארגנים קהילתיים" – המסייעים לקהילות נטולות גישה למשאבים (כספיים, חברתיים, תשתיתיים) להתארגן, לבנות כוח ולפעול לשינוי המצב הקיים – מחזקת את הדמוקרטיה.
  2. לקראת סוף המאה, מארגנים קהילתיים בארה"ב החלו להתמקד במודלים לבניית כוח שלטוני. קבוצות שנמנעו מפעילות מפלגתית פיתחו תכניות להגברת מעורבות מצביעים והקימו עמותות על מנת לקדם פעילות פוליטית ולובי.
  3. בהתאם לכך גדל המימון הפילנתרופי התומך בעבודת המארגנים הקהילתיים. קרנות השקיעו 227 מיליון דולר בארגון קהילתי בשנת 2008, ובשנת 2020, הסכום הזה כבר הגיע ל 1.17 מיליארד. במהלך אותה תקופה, מימון עבור חינוך לדמוקרטיה ורישום מצביעים עלה בצורה חדה מ 32 מיליון דולר ב 2008 בלבד, לסכום של 515 מיליון ב 2020.
  4. המחקר הסוציולוגי מעיד שמגע בין פעילי מחאה פנים אל פנים מייצר קרבה ומפחית דעות קדומות
  5. מפגש שנותן מקום לסיפורי חיים אישיים ולמקום ממנו מגיעים הפעילים, מייצר את האפשרות לאמפתיה וקשר, למרות השוני הקיים. בנוסף, הוא מגדיל את הסיכוי לבנות נראטיבים חדשים ומאחדים ולגבש זהויות קולקטיביות רחבות ומכילות יותר.
  6. כדאי להשקיע בקבוצות המייצרות מכנה משותף בקרב האזרחים שהתרבות הפוליטית ההגמונית מנסה להפריד ביניהם: לבנים ושחורים, עירוניים וכפריים, בעלי אידיאולוגיה פרוגרסיבית ואידיאולוגיה שמרנית וכדומה.
  7. דבר אחרון, על מנת לתמוך בארגון קהילתי אשר מטפח השתתפות אזרחית משמעותית, כדאי להשקיע בקבוצות שבראש סדר העדיפות שלהן נמצא בניית בסיס החברים – העבודה של בניית קבוצה רחבה של חברים ומנהיגים מעורבים ופעילים – גם אם המשמעות של המחויבות הזאת היא התקדמות איטית יותר לקראת השגת תוצאות של שינויי מדיניות

מקור: To Save Democracy, Fund Organizing

לכל המאבקים

מאבקים נוספים