מחאה על מפת גוגל

כלי נוסף של התנגדות אזרחית ששווה להכיר. סימון מקומות שפוגעים במאבק – עמותה PETA למען זכויות בעלי חיים שנוסדה בארה"ב, החלה…

מיפוי הצתות טרור על מפת גוגל

התנועה לעתיד הנגב המערבי

ישראל

כלי נוסף של התנגדות אזרחית ששווה להכיר.

  1. סימון מקומות שפוגעים במאבק – עמותה PETA למען זכויות בעלי חיים שנוסדה בארה"ב, החלה להשתמש בגוגל מפות על מנת לסמן חנויות שפוגעות במאבק. לדוגמה, אחד מעובדי PETA ראה שבסופרמרקט יש סטיקר שמעודד פגיעה בטבעונים. סימן בגוגל מפות את הסופר עם אייקון תמרור עצור שמתייחס גם לקמפיין הטבעוני. כעת, כל מי שיחפש את הסופר בגוגל, יתקל בתמרור.
  2. מיפוי אירועים כדי להשפיע על מדיניות – פעילי התנועה לעתיד הנגב המערבי, שפעלו בדרישה לפתרון מדיני יצרו מפת גוגל בה סימנו הצתות כתוצאה מבלוני תבערה ששוגרו מרצועת עזה. הפריסה הגאוגרפית של הפעילים אפשרה נקודת מבט רחבה, ויצרה מפה מציאותית המדגימה את היקף התופעה.
  3. מיפוי אירועים כדי להשפיע על סיקור תקשורתיבאות בטוב – יוזמה משותפת של ארגונים במהלך מאורעות מאי 2021 הצליחה לשנות את תמונת הסיקור התקשורתי.
  4. הארגונים סימנו על המפה את כל מפגשי ההדברות ומחוות השלום, אל מול סיקור תקשורתי של עימותים אלימים. אחד מעורצי התקשורת אימץ את המפה והתחיל לפרסם גם אירועים חיוביים.
  5. לנכס מקום ולצקת לתוכו ערכים חדשים כיכר הדמוקרטיה – בגוגל מפות אפשר למצוא את כיכר הדמוקרטיה (בשדרות קפלן. אחראים לכך יוני חיימוביץ' ואמיר פישר) שדירוג גבוה וביקורות יגרמו לה להופיע בקביעות מפה. מאז פורסמה יש למעלה מ-800 ביקורות חיוביות על חשיבות המחאה ותתפקידה בשמירה על הדמוקרטיה.

חזרה עמוד הראשי:

ללמוד ממאבקים שהצליחו

לכל המאבקים

מאבקים נוספים