תבנית לגאנט סושיאל
גאנט תוכן לסושיאל הוא שיטה מובנית לתכנון וניהול פרסומים ברשתות החברתיות של הארגון. בעזרת התבנית תוכלו לשלב פרסומים אקטואליים עם "עוגנים" אסטרטגיים שנבחרו מראש, כגון מועדים חשובים, אירועים פנים-ארגוניים, או קמפיינים. הכלי מסייע לך לוודא שהתוכן שאתם מעלים תואם לאסטרטגיה הארגונית שלכם.
איך תבנית לגאנט סושיאל תעזור לכם לנהל את התוכן ביעילות ולהגיע לתוצאות?
שימוש בתבנית לגאנט סושיאל עוזר לתכנן ולארגן את הפרסומים ברשתות החברתיות בצורה יעילה ומסודרת. הגאנט מעניק מבט-על שמסייע לחבר בין מטרות הארגון, קהלי היעד והמסרים האסטרטגיים שלכם. הוא משלב בין פרסומים מתוכננים לאירועים אקטואליים, תומך בעבודה מובנית אך גמישה, ומבטיח עקביות בתכנון ובביצוע. הגאנט מאפשר הזדמנות ליצירתיות, כשרואים מראש את התמונה העתידית, אפשר להקדיש כמה רגעים לחשיבה מחוץ לקופסא בתכנון הפוסטים הבאים.
מתי מתאים להשתמש בתבנית?
מומלץ לתכנן ולשבץ פרסומים אחת לרבעון או אחת לחצי שנה, ולהשתמש בו באופן שוטף כדי להוציא לפועל את התוכנית ולעקוב אחר הביצוע. על הבסיס הזה חשוב לעדכן ולערוך שינויים, בהתאם להתרחשויות אקטואליות במרחב החברתי שלכם.
כדי שהסושיאל יעזור לכם לקדם את מטרות הארגון ולהלום את האסטרטגיה שלו, ודאו שיש לכם אסטרטגיה תקשורתית ברורה: מהן מטרות הסושיאל שלכם, מיהו קהל היעד שלכם, ומהם מסרי העל שלכם.
שמנו עוגנים לפי תאריכים בטבלה.
עוגנים כלליים: חגים, ימים בינלאומיים (כגון ימים רשמיים של האו"ם), ימים מיוחדים שתואמים את המטרות שלכם, וכדומה.
עוגנים ארגוניים: אירועים ארגוניים, כנסים, נקודות ציון שנגזרות מתכנית העבודה הארגונית, קמפיינים מתוכננים וכדומה.
שבצו רעיונות לפוסטים ותכנים לאורך השנה בהתאם לעוגנים שהכנסתם, ובהתאם לאסטרטגיה התקשורתית (מטרות, מסרים וקהלי יעד).
אפשר להיעזר במנועי AI גנרטיבים שיעלו לכם רעיונות לפוסטים בעולמות התוכן שלכם.
אם יש לכם מספר נושאים, סדרות, או סוגי תוכן – אפשר לצבוע את התאים בצבעים קבועים, צבע לכל נושא. כך תוכלו במבט מהיר לוודא שפריסת התכנים שלכם מאוזנת.
מומלץ לשבץ סדרות של פוסטים בנושאים ספציפיים.
למשל, ארגון העוסק בזכויות עובדים, יכול ליזום סדרה של 4-5 פוסטים שבועיים בנושא שיוויון מגדרי בשוק העבודה לקראת 8 במרץ, כשכל פוסט מאיר זווית אחרת.
עבדו עם הגאנט באופן שוטף.
לאורך השנה תוכלו לשבץ לתוכו תכנים מזדמנים ואקטואליים כתגובה למה שקורה בעולם (RTM – Real Time Marketing – תגובה בזמן אמת תסייע לויראליות של התוכן). תוכלו לעקוב ולנהל את התוכן שלכם בצורה מאורגנת ומאוזנת, ולהכין תכנים מספיק זמן מראש.
אפשרו לעצמכם גם מידה של גמישות לפי הצורך, הזזה של פוסטים, מחיקה או הוספה של תכנים חדשים.