איך להפחית גזענות בארגון?

צוות פרויקט פאזל לגיוון תעסוקתי

18.10.2021

היום, כמו בעבר, מתחוללות מחאות רבות כנגד גזענות ברחבי העולם. דבר זה העלה את המודעות לחשיבות הפחתת הגזענות, הפחתת הסטראוטיפים הקיימים בחברה ואת חשיבותו של הגיוון. המאמר לוקח כמקרה בוחן את ארה"ב, בה עלתה המודעות לנושא אחרי המחאות כנגד גזענות כלפי שחורים במדינה. חברות רבות בארה"ב פועלות כיום להפחית גזענות ולדאוג שקהילת העובדים שלהן תהיה מגוונת יותר ושוויונית יותר.

 

על פי המאמר, אין אסטרטגיה אחת מוחלטת להפחתת גזענות, והוא מציע שמונה דרכי פעולה כדי לבחון יזמות להפחית גזענות בארגון.

 

רכיבים בסיסיים – דברים שעל מנהל לעשות:

 

  1. מטרה – על המנהל לשאול את העובדים שלו בראש ובראשונה את השאלה "למה בעצם צריך להפחית גזענות?". דבר זה עשוי לעזור למנהיג לזהות את הבעיה שהוא מנסה לפתור ואת ההשפעה שהוא רוצה שתהיה על העובדים שלו. לאחר איסוף הנתונים ההמלצה למנהל להציג את האסטרטגיה שלו לפתרון הבעיה לעובדים.
  2. פרספקטיבה (נקודת מבט) – על המנהל לבחון את העובדים שלו ולהבין האם הם יודעים מהן התחושות של קבוצות המיעוט העובדות לצידם. חשבו להנחיל אצל העובדים את הרצון להקשיב ולשמוע כדי לשנות את נקודת ההסתכלות שלהם על עובדים השונים מהם.
  3. אנשים – על המנהל לשים לב לנתונים ולוודא כי הוא משלב אוכלוסיות מוחלשות לא רק בתפקידים זוטרים, אלא רואה פוטנציאל לקידום שלהן.
  4. יעדים מדידים – חקר ביצועים בנושא של הפחתת גזענות הוא אומנות ולא מדע. על המנהל להיות שקול ולחשוב מהם הביצועים והיעדים שהוא מגדיר לעצמו. המדדים צריכים להיות מתואמים למטרה שלו וכך יהיה אפשר למדוד ביצועים בצורה הטובה ביותר.

 

רכיבים פונקציונליים:

  1. שרשרת אספקה – כוח קנייה הוא אחת הדרכים לטפל בסוגיות של עושר, יצירה ועבודה. על החברה להסתכל על כל שרשרת האספקה והייצור שלה ולבחון את עצמה ביחס לתוכנית השנתית שלה ולתוכנית להפחתת גזענות. לדוגמה, כמה ספקים שחורים יש להם? כיצד הם משלבים את המדיניות שלהם לא רק דרך שילוב עובדים אלא בכל המגזרים? מתוך על החברה כך לבחור עם אילו חברות וספקים היא בוחרת לעבוד.
  2. תרומה – פילנתרופיה ותרומה יכולות למנף את העסק ואת המדיניות של הפחתת גזענות. כתבי המאמר ממליצים לבנות קהילה והתנדבויות קבועות בכדי להנחיל את מדיניות הפחתת גזענות לעובדים בצורות שונות.
  3. מדיניות – להנחיל את המדיניות האנטי גזענית בתוך ומחוץ לחברה, זה המפתח להנחלת השוויון בארגון.
  4. אפיקי השקעה – להחליט איפה החברה משקיעה את כספה ולהסיר חברות שלא מקדמות שוויון. לדוגמא, להשקיע בנטפליקס כי היא משקיעה כל שנה 2% מהרווחים שלה לקידום מעמד השחורים.

 

לקריאת המאמר המלא: What an Anti-Racist Business Strategy Looks Like

בכתב העת: Harvard Business Review