תוכנית פאזל ירושלמי

צוות פרוייקט פאזל לגיוון תעסוקתי

26.10.2021

תכנית "פאזל ירושלמי" פותחה בשתיל – הקרן החדשה לישראל, על מנת לפתח יכולות נוספות בתהליך של קידום הסובלנות, רב-התרבותיות והמאבק בגזענות בעיר ירושלים.

העשייה שלנו בתחומים של רב-תרבותיות והמאבק בגזענות התבצעה בדרך כלל באמצעות תכניות מנהיגות ותמיכה ביוזמות עצמאיות. בעת האחרונה החלטנו לקדם באמצעות פרויקט "פאזל ירושלמי" – תמיכה וייעוץ לחברות, עסקים ומקומות עבודה ירושלמיים אשר מעוניינים לקדם את הגיוון ורב התרבותיות במקום העבודה.

במשך שנה אספנו חומרים מקצועיים ולמדנו לעומק את סוגיית הגיוון והמאבק בגזענות. שוחחנו עם עמיתים ואנשי מפתח בעשייה הירושלמית על מנת ללמוד את הזירה ולבנות תכנית שתתאים לאקלים החברתי הירושלמי. את התכנית ביססנו על ארבעה מרכיבים אשר לדעתנו מייצרים סביבת עבודה מגוונת ומכילה: גיוס ומיון, תרבות ארגונית, מדיניות ארגונית וקשרי לקוחות וקהילה.

במאגר תמצאו מידע על כל אחד מארבעת חלקי המודל. לכל חלק הקדשנו עמוד ובו רקע לנושא, שאלון בחן את עצמך, מאמרים מקצועיים וכלים שיכולים לשמש אתכם בפועל. בנוסף, תוכלו להתרשם מראיונות שערכנו עם אנשי ונשות משאבי אנוש בחברות שמצליחות לקדם גיוון וללמוד מהעשייה היומיומית שלהם בנושא. הקדשנו עמוד נוסף לגיוון בתרבות הפופולארית הכולל ספרים, סרטים וסרטונים קצרים שיכולים לשמש אתכם בהדרכות ופעילויות שקשורות לקידום הגיוון.

עמוד נוסף באתר מוקדש לנושא של גזענות במקומות עבודה. בעמוד זה תוכלו להתרשם מרקע תיאורטי על הנושא, לקרוא חומר מקצועי ולקבל כלים למניעה והתמודדות עם גילויי גזענות במקום העבודה.