פרסום נתונים לציבור משפיע באופן ישיר על מספקי המידע וגורם לשינוי התנהגותי. דוגמה לכך יכולה להיות פרסום דירוג של מידת ההיגיינה במסעדות או הדרישה לתיוג קלורי של המנות המוגשות והצגת אפשרויות בריאות יותר בתפריט בהשוואה למסעדות שלא נדרשות לכך.
מדוע פרסום נתונים דמוגרפים – diversity ,equity, and inclusion) DEI) של ארגון, כלומר מדדי גיוון, שוויון והכלה בחברות טכנולוגיות לא מניע התנהגות לשינוי באותו אופן כמו נתונים בתחומים אחרים?
ממצאי המחקר מראים כי יש לשקף את נתוני הגיוון ולהתייחס לכך כמו כל תהליך אחר בארגון: להגדיר יעדי DEI ולפתח תהליכי תכנון, משוב ואחריות באותה מידה כמו יעדים במכירות, בפיתוח מוצרים ובתקצוב. כאשר האיסוף, הניתוח והגילוי של נתוני גיוון נעשים באותה צורה כפי שמשתקפים במכירות, ניתן להשתמש בנתונים אלה כמנוף להתקדמות DEI.
החוקרות מציגות 4 תובנות שארגונים צריכים לאמץ כדי לנצל בצורה מיטבית את אפקט פרסום נתוני הגיוון כמנוע לשינוי:
- הצגת נתוני הגיוון בצורה פשוטה, בולטת וניתנת השוואה. יש לשקף את הנתונים לקהל היעד בצורה שתזמין פעולה ותשפיע על התנהגותם. לדוגמא: משרד החקלאות האמריקני בשנת 2011 עבר מהצגת נתונים בפירמידת המזון להצגה באמצעות מודל הצלחת כדי להעביר הנחיות לאכילה בריאה – כיוון שאוכלים מהצלחות. או שיקוף דיאגרמת הגיוון לכל העובדים לצד יעדי הגיוס.
- שימוש במידע על גיוון כדי לרתום עובדים לפעולה. לדוגמה, לפרק את נתונים הגיוון כך שיעודדו עובדים להיחשף לנתוני הגיוון בסביבת העבודה הקרובה שלהם ובכך לגרום לעובדים עצמם לעזור בגיוס וגיוון.
- פרסום והגדרת יעדי גיוון מדידים וניתנים למעקב יסייע להגדיל את המאמץ והמוטיבציה לשינוי אמיתי ולגרום ללקיחת אחריות. לדוגמה, חברת RED HAT CANADA הגדירה יעד של שלוש שנים להגדלת כמות העובדות במחלקת המכירות כחלק מהיעדים העסקיים של החברה. ואכן, משנת 2014 שבה נשים היוו 5% מעובדי ההחברה, עלה מספרן בשנת 2017 ל-40%. הנשים גויסו ע"י קשרים אישיים ונקיטת פעולות אינדיבידואליות של עובדים בחברה: המנכ"ל למשל הגדיל את רשת הנשים בחשבון הלינקדאין שלו מ 4% ל 20% .
- שימוש בנתוני הגיוון כדי לשנות נורמות חברתיות, לדוגמה: לפרסם חברות שיש בדירקטוריון שלהן אישה אחת לפחות, לתאר סיפורי הצלחה של החברה וכך ליצור תחרות בין הארגונים למציאת חברות דירקטוריון. כלומר עיצוב נורמת גיוון מגדרי בתפקיד הדירקטוריון.
לקריאת המאמר המלא: How to Best Use Data to Meet Your DE&I Goals
בכתב העת: Harvard Business Review
מאמרים בנושא גיוון והכלה בארגונים
דדליין
אין דדליין
גזענות במקום העבודה
דדליין
אין דדליין
חוברת כנס פאזל
דדליין
אין דדליין
אפליה לא מכוונת
דדליין
אין דדליין
מודל הפאזל – אבחון היבטים של גיוון והכלה בארגון
דדליין
אין דדליין
תוכנית פאזל ירושלמי
דדליין
אין דדליין
סרטונים ועוד על גיוון ודעות קדומות
דדליין
אין דדליין
איך להפחית גזענות בארגון?
דדליין
אין דדליין
להתמודד עם אי-הנעימות של הפריווילגיה
דדליין
אין דדליין
ראיון רב-תרבותי
דדליין
אין דדליין
התנהגות פוגענית במקום העבודה
דדליין
אין דדליין
חמישה מושגים שכדאי להכיר לקידום שיוויון בארגון
דדליין
אין דדליין
להכיר בגיוון וברב תרבותיות הקיימים בארגון
דדליין
אין דדליין
אלימות תאגידית במקום העבודה
דדליין
אין דדליין
אפליה על רקע שייכות אתנית מחוץ למקום העבודה
דדליין
אין דדליין
צעדים ראשונים ביצירת מדיניות ארגונית מכילה
דדליין
אין דדליין
להיות מנהלת מכילה בזמן משבר
דדליין
אין דדליין
העסקה ידידותית למשפחה
דדליין
אין דדליין
ארגונים חייבים לפעול לאי-שיוויון חברתי
דדליין
אין דדליין
שיטות אלטרנטיביות לניהול מגוון
דדליין
אין דדליין
סביבת עבודה מכילה ושוויונית עבור עובדות ועובדים להט"בים
דדליין
אין דדליין
לאמץ גישת ניהול מכילה
דדליין
אין דדליין
תהליכי גיוון והכלה שבאמת עובדים
דדליין
אין דדליין
האם גישת ההכלה שלכם באמת מכילה?
דדליין
אין דדליין
מחוון ההוגנות – כלי להטמעת התנהגויות המקדמות הוגנות והכללה בארגונים
דדליין
אין דדליין
הקשר בין חונכות למגוון והכלה בארגון
דדליין
אין דדליין
כיצד ניתן להתמודד עם מיקרואגרסיה?
דדליין
אין דדליין
שיח על פריווילגיה
דדליין
אין דדליין
האם הארגון שלכם זקוק למנהלת גיוון והכלה?
דדליין
אין דדליין
ארגז הכלים לקידום גיוון והכלה של נציבות שירות המדינה
דדליין
אין דדליין
תפיסת הגיוון של הסנגוריה הציבורית
דדליין
אין דדליין
תפיסת הגיוון של סודה סטרים
דדליין
אין דדליין
תכנית הפאזל הירושלמי לגיוון תעסוקתי
דדליין
אין דדליין