זה לא סוד שנטוורק טוב מקדם אנשים בעבודה ובחיים, אז מה אפשר לעשות בארגון כדי להבטיח שחברי וחברות הצוות מאוכלוסיות מגוונות יבנו נטוורק איכותי ותומך? אחת הדרכים היא מודל החונכות. החונך מייעץ, חולק ידע וניסיון ונותן פידבק לעובד החניך, וגם יכול לסייע לקידום והתמקצעות של החניך. הסיוע יכול להיות בהשפעה על החלטות קידום העובד, מינויים לתפקידי מפתח וסיוע לעובד כשהוא זקוק. העזרה של החונך חשובה בעיקר עבור עובדים מאוכלוסיות מגוונות, שכן הם חווים אתגרים מוגברים כדוגמת הצורך להצניע חלקים מזהותם כמו דעות או ערכים מנחים.
עקרונות לעיצוב מודל חונכות מוצלח בארגון:
- בחירת חונכים שלהם עמדה בכירה מזו של החניך ושהם בעלי השפעה על קבלת החלטות – חשוב שהחונך יהיה בעמדה שיש לה השפעה על קבלת החלטות ויהיה נוכח בישיבות הנוגעות לכך על מנת שיוכל להשפיע ולקדם את החניך שלו.
- בניית מערכת יחסים המאפשרת לחונך להיחשף לעבודת החניך – היכרות עם עבודת החניך מבטיחה כי החונך יסכים לקדם את החניך באופן שקוף והוגן. יש לשקול האם החונך והחניך יהיו מאותו צוות, שכן זה מקל על היכרות עם העבודה השוטפת. מצד שני הדבר יכול לייצר מאבקי כוח בתוך הצוות וכך העובד החניך לא ייחשף לצדדים נוספים בארגון.
- ציוות מוצלח – דמיון בין אנשים מייצר חיבור וקרבה בצורה מהירה יותר. דמיון ברקע מסייע בעיקר לעובדים מאוכלוסיות מוחלשות, שכן עולים הסיכויים כי החונך עבר דילמות ואתגרים דומים הקשורים ברקע זה, למשל תחושת חוסר אותנטיות בעקבות הצנעת דעות וערכים מסוימים. ציוות לפי דימיון לא תמיד אפשרי בשל מספר מועט של מנהלים ומנהלות מאוכלוסיות מוחלשות בעמדות בכירות. חשוב לציין כי ציוות בין חונך לחניך שאינם דומים הראו גם הם תוצאות חיוביות, כדוגמת קידום החניך והגדלת השכר שלו. על החונך והחניך ללמוד את זהות הצד השני ומהן דרכי הלמידה שלו. מתוך כך החונך יבין כי אי יישום עצה מצד החניך נובע מאי יכולת לאמץ התנהגות זו לזהות ולא בשל חוסר כבוד או מחויבות.
- למידה ושיפור – לא כל החונכויות משיגות את מטרותיהן, לכן הלמידה חשובה לצורך שיפור התכנית. קבלת משוב מהמשתתפים ולמידה על תכניות דומות בארגונים אחרים מאפשרים קבלת השראה ולמידה מהצלחות וכישלונות. למשל, באחד הארגונים המנהלים רצו לראות יותר ביטחון עצמי מצד החניכים, על מנת לייצר עבורם קידום או הזדמנויות. כתוצאה מכך ביצעו סדנא למנהלים המלמדת אותם לזהות את ההבדל בביטוי ביטחון עצמי בקרב עובדים מאוכלוסיות שונות.
למאמר המלא: Want More Diverse Senior Leadership? Sponsor Junior Talent
בכתב עת "Harvard Business Review"
מאמרים בנושא גיוון והכלה בארגונים
דדליין
אין דדליין
גזענות במקום העבודה
דדליין
אין דדליין
חוברת כנס פאזל
דדליין
אין דדליין
אפליה לא מכוונת
דדליין
אין דדליין
מודל הפאזל – אבחון היבטים של גיוון והכלה בארגון
דדליין
אין דדליין
תוכנית פאזל ירושלמי
דדליין
אין דדליין
סרטונים ועוד על גיוון ודעות קדומות
דדליין
אין דדליין
איך להפחית גזענות בארגון?
דדליין
אין דדליין
להתמודד עם אי-הנעימות של הפריווילגיה
דדליין
אין דדליין
ראיון רב-תרבותי
דדליין
אין דדליין
התנהגות פוגענית במקום העבודה
דדליין
אין דדליין
חמישה מושגים שכדאי להכיר לקידום שיוויון בארגון
דדליין
אין דדליין
להכיר בגיוון וברב תרבותיות הקיימים בארגון
דדליין
אין דדליין
אלימות תאגידית במקום העבודה
דדליין
אין דדליין
אפליה על רקע שייכות אתנית מחוץ למקום העבודה
דדליין
אין דדליין
צעדים ראשונים ביצירת מדיניות ארגונית מכילה
דדליין
אין דדליין
להיות מנהלת מכילה בזמן משבר
דדליין
אין דדליין
העסקה ידידותית למשפחה
דדליין
אין דדליין
ארגונים חייבים לפעול לאי-שיוויון חברתי
דדליין
אין דדליין
שיטות אלטרנטיביות לניהול מגוון
דדליין
אין דדליין
סביבת עבודה מכילה ושוויונית עבור עובדות ועובדים להט"בים
דדליין
אין דדליין
לאמץ גישת ניהול מכילה
דדליין
אין דדליין
למה כדאי לשקף את נתוני הגיוון בארגון?
דדליין
אין דדליין
תהליכי גיוון והכלה שבאמת עובדים
דדליין
אין דדליין
האם גישת ההכלה שלכם באמת מכילה?
דדליין
אין דדליין
מחוון ההוגנות – כלי להטמעת התנהגויות המקדמות הוגנות והכללה בארגונים
דדליין
אין דדליין
כיצד ניתן להתמודד עם מיקרואגרסיה?
דדליין
אין דדליין
שיח על פריווילגיה
דדליין
אין דדליין
האם הארגון שלכם זקוק למנהלת גיוון והכלה?
דדליין
אין דדליין
ארגז הכלים לקידום גיוון והכלה של נציבות שירות המדינה
דדליין
אין דדליין
תפיסת הגיוון של הסנגוריה הציבורית
דדליין
אין דדליין
תפיסת הגיוון של סודה סטרים
דדליין
אין דדליין
תכנית הפאזל הירושלמי לגיוון תעסוקתי
דדליין
אין דדליין