מודל זה מציע תפיסה, מבנה, הגדרת תפקידים, תשתיות פעולה, כלים ופרקטיקות עבודה, ומכוון למימוש הפוטנציאל הגלום בעסקים המקומיים הקטנים והבינוניים בפרט, ובתהליכי פיתוח הכלכלה המקומית בכלל. יתר על כן, בלבם של התפיסה והמודל המוצגים להלן, עומדת ההבנה לגבי האופן שבו העסקים המקומיים משולבים בהקשר שבו הם פועלים – הכלכלה והקהילה המקומיות.
כלכלה מקומית מקיימת
עסקים קטנים
פיתוח כלכלי קהילתי
יזמּות ועסקים מקומיים קטנים ובינוניים הם מאבני הבניין החשובות ביותר בבנייתה של כלכלה מקומית ואזורית. הגדרת עסקים כ״מקומיים״ אינה בהכרח הגדרה גיאוגרפית פשוטה. גבולות ה״מקומי״ עשויים לחפוף את גבולותיה של שכונה, של עיר, של עיירה, של אזור וכן הלאה. גבולות המקום מוגדרים, לעתים, באופן רשמי ולעתים הם תלויים בתפיסות האנשים המעצבים אותם שוב ושוב במעשיהם ובדמיונם.
גבולות המקומי ניתנים לכן להגדרה מחדש בהתאם למטרות ובאופן ייחודי לכל מקרה ומקרה. ״המקום״ הנוצר בהגדרות זהות ותרבות, תלוי, לעתים, במערך הנוף והסביבה ואף מושפע ממדיניות ומהגדרות סטטוטוריות.
גבולות המקומי ניתנים לכן להגדרה מחדש בהתאם למטרות ובאופן ייחודי לכל מקרה ומקרה. ״המקום״ הנוצר בהגדרות זהות ותרבות, תלוי, לעתים, במערך הנוף והסביבה ואף מושפע ממדיניות ומהגדרות סטטוטוריות.